Do udziału w kursie „Getting Visual” zachęcił mnie tytuł – ponieważ na co dzień pracuję z językiem (dużo czytam, piszę i mówię), odczuwam niekiedy zmęczenie tą formą przekazu i poszukuję sposobów angażowania innych rodzajów komunikacji.
Kurs rozpoczął się spotkaniem integracyjno-informacyjnym w kawiarni lokalnego domu kultury, gdzie mieliśmy spędzić cały tydzień, uczestnicząc w zajęciach warsztatowych. W trakcie rozmów okazało się, że grupa jest zróżnicowana nie tylko ze względu na kraj pochodzenia, ale również pod względem naszych zawodowych doświadczeń i aktywności w organizacjach pozarządowych o różnym profilu. Ta różnorodność, choć momentami niełatwa, dodała naszej pracy intensywności i dynamiki.
Warsztaty obejmowały zarówno aktywności indywidualne, zadania w parach, jak i w większych zespołach, a także dyskusje na forum. Zadania, które realizowaliśmy odnosiły się do naszych doświadczeń osobistych i organizacyjnych, pozwalały na ich analizę z wielu perspektyw, umożliwiały zastosowanie proponowanych modeli teoretycznych i - z ich użyciem - zaprojektowanie konkretnych działań. Najważniejsze efekty mojego udziału w szkoleniu dotyczyły procesu facylitacji dialogu i towarzyszących mu technik wizualnych. W przypadku facylitacji, szczególnie ważna dla mnie wiedza i umiejętności dotyczyły takich zagadnień jak pozycja facylitatora, obszary komunikacji, fazy i zasady facylitacji, tworzenie przestrzeni do analizy różnych punktów widzenia sytuacji. W przypadku wizualnego wymiaru facylitacji szczególnie cenna była dla mnie wiedza na temat poznawczej roli wizualności, techniki pozytywnego obrazowania oraz praktyczny trening tworzenia grafik towarzyszących facylitacji.
Od wyjazdu minęło już trochę czasu, ale pozostaję pod wrażeniem koncepcji kursu, jego realizacji przez „In Dialogue”, a także wsparcia jakie otrzymałam w trakcie trwania mobilności ze strony Fundacji Tęczowe Rodziny”.
Projekt „Lepsza edukacja dla równości" - dofinansowany z UE w ramach programu Erasmus+ (KA122-ADU).
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.