W dniach 3-7 czerwca 2024 r. uczestniczyłam w kursie : „Getting Visual. Using visuals and Graphic Facilitation as part of your teaching and training practice”, zorganizowanym przez In Dialogue w Kopenhadze, w Danii.
Kurs poprzedziło spotkanie integracyjne. Dzięki nieformalnemu przebiegowi, umożliwiło ono spotkanie pozostałych uczestników i uczestniczek z różnych krajów europejskich i stworzenie bezpiecznej, przyjaznej atmosfery.
W kolejnych dniach kursu uczestniczyłam w warsztatach, które pozwoliły mi poznać osoby z innych organizacji z Finlandii, Węgier, Niemiec i Szwecji oraz wymienić się wiedzą i doświadczeniami edukacyjnymi z działalności w organizacjach pozarządowych w tych krajach.
Program kursu skupiony był na wykorzystaniu materiałów wizualnych w facylitacji edukacyjnych procesów grupowych, ale dotyczył także przebiegu samych tych procesów. Udział w ćwiczeniach oraz obserwacja osoby prowadzącej w pierwszych dniach kursu pozwoliły mi lepiej zrozumieć zjawisko oporu w grupie i przećwiczyć możliwości radzenia sobie z nim, a także wymienić się doświadczeniami z pozostałymi osobami uczestniczącymi w kursie. Z kolei w następnych dniach kursu w grupie osób z naszej organizacji opracowałyśmy wstępny plan warsztatów antydyskryminacyjnych dla urzędników i urzędniczek, z wykorzystaniem prostych rysunków oraz ćwiczenia odgrywania ról. W trakcie trwania kursu nauczyłam się także sporządzać proste, schematyczne rysunki, które mogą uatrakcyjnić przebieg zajęć edukacyjnych i z pewnością zostaną wykorzystane w mojej pracy na rzecz Fundacji Tęczowe Rodziny, jak również poza nią.
Projekt „Lepsza edukacja dla równości" - dofinansowany z UE w ramach programu Erasmus+ (KA122-ADU).
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.