W czerwcu miałam okazję uczestniczyć w kursie z zakresu wykorzystania wizualnych i graficznych technik w pracy szkoleniowej z dorosłymi.
Odbył się on w Kopenhadze i prowadzony był przed duńską trenerkę – psycholożkę.
Zagadnienia prezentowane na kursie oparte były o zasadę rozwijania krytycznego myślenia, poszukiwania własnych rozwiązań problemów, otwartość na zmianę czy pozytywnego, doceniającego podejścia.
Wzmocnienie motywacji i zaangażowania uczestników szkoleń nie jest łatwe, a kurs pokazał konkretne sposoby jak to zrobić. Wzbogacił znacząco moje narzędzia pracy stosowane przy prowadzeniu warsztatów/szkoleń dla dorosłych.
Forma warsztatowa, a więc możliwość przećwiczenia proponowanych wizualnych i graficznych technik pozwoliła mi „na własnej skórze” zrozumieć jakie korzyści przynosi dla uczących się dorosłych stosowanie takich technik.
Podstawy teoretyczne połączone z ćwiczeniami, dyskusja grupowa, informacje zwrotne i wskazówki do dalszego rozwijana poznanych sposób stanowiły istotę kursu.
Kurs prowadzony był w przyjaznej atmosferze, w grupie osób z różnych państw, gotowych do dzielenia się doświadczeniami.
Kurs w ramach Erasmusa był nowością dla mnie, realnie wsparł mnie w rozwoju pracy szkoleniowej z dorosłymi. Zaowocował konkretnymi planami nowych konspektów szkoleń z wykorzystaniem nabytej wiedzy i umiejętności.
Bardzo dziękuję za zaproszenie mnie do tak wartościowego projektu!
Projekt „Lepsza edukacja dla równości" - dofinansowany z UE w ramach programu Erasmus+ (KA122-ADU).
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.